Projekti

2022 – Ob Svetovnem dnevu voda smo tudi na Gimnaziji Ptuj dan posvetili vodi. Geslo letošnjega leta je bilo »Podzemna voda: Skrito naj postane vidno«.

Projektni dan je potekal v treh sklopih. Najprej smo preko video povezave poslušali predavanje prof. dr. Mihael Tomana iz Biotehnične fakultete v Ljubljani, ki je opozoril na pomen podzemne vode, ki je ne vidimo, a ključna kot vir pitne vode, za sanitarne sisteme, kmetijstvo, industrijo in ekosisteme. Na številnih podatkih in primerih je opozoril na pomen varovanja voda.

V drugem delu so si dijaki ogledali film Day zero, ki govori o vedno večji porabi pitne vode zaradi eksponentne rasti prebivalstva na planetu, intenzivnega kmetijstva in industrije, zaradi česar ponekod že primanjkuje pitne vode.

V tretjem delu so se dijaki razvrstili v tri delavnice. V prvi so delali kemijsko analizo rečne vode, ki so jo dijaki prinesli iz okoliških rek in potokov. V drugi delavnici so dijaki merili pretok in gostoto potoka Grajena, ki teče tik ob šoli. V tretji delavnici pa so dijaki pod mikroskopom opazovali očem skrito življenje v kapljici vode iz bližnjega ribnika. Oba umetniška oddelka Ptujske gimnazije sta za vse tri delavnice izdelala plakate z rezultati delavnic.  

2019 – Ob mednarodnem letu periodnega sistema, ko mineva 150 let od nastanka periodnega sistema kemijskih elementov, smo se ptujski gimnazijci, ki letos tudi sami praznujemo 150 let od ustanovitve ptujske gimnazije, prijavili na natečaj, ki sta ga razpisala Center KemikUm in Kemijski Inštitut na temo: »PERIODNI SISTEM ELEMENTOV – VČERAJ, DANES, JUTRI«

Dijakinje 2. d razreda, Polonca, Vida in Nika, ki so izdelale unikaten Periodni sistem izotopov.

Na zaključnem dogodku tega natečaja, ki je potekal 25.4.2019 v Ljubljani na Pedagoški fakulteti, so dijakinje za svoj prispevek dobile pohvalo za najboljši izdelek v kategoriji srednjih šol. Najboljši izdelki so bili 10. junija razstavljeni na Kemijskem inštitutu v Ljubljani. Tudi tega srečanja smo se z dijaki udeležili.

 

2018 – Večletni projekt »Še zadnjič očistimo Slovenijo« smo z dijaki 1. letnikov, na parkirišču Gimnazije posadili drevo – lipo. S tem simboličnim dejanjem dijake opozarjamo, da skrbijo za zdravo in čisto okolje.

2016 – MyMachine

Z otroci Ptujskih vrtcev smo izdelali sanjski stroj po zamisli Simona. Več o projektuTUKAJ.

2015 – PROJEKTNI TEDEN “Pokaži kaj znaš”

V letošnjem projektnem tednu so dijaki tisti, ki so pokazali svojim sošolcem svoje hobije, spretnosti, znanje. Pri delavnici iz kemije je Aljaž Kekec, dijak 2. letnika, skupino sošolcev naučil izdelovati rakete in raketno gorivo. Dijaki so vse potrebno sami naredili v šoli in rakete lansirali na “Luno”.

 

2014 – PROJEKTNI TEDEN “Moja gimnazija”

V projektnem tednu v letu 2014 smo se vrnili v zgodovino Ptujske gimnazije. Tudi pri kemiji smo pogledali kako se je kemija učila pred sto leti in več. Kako so se izvajale nekatere reakcije, kakšne so bile tehnike takrat in danes. Z dijaki smo izvedli klasično titracijo in titracijo s pomočjo Vernierjevih instrumentov. Pravtako smo si ogledali možnosti, ki nam jih danes ponujajo računalniki in pametni telefoni pri predstavitvi 3D modelov. Dijaki so sami izdelali 3D model poljubne molekule.

 

2013 – Generacija “Z”

V projektnem tednu 2013 na Gimnazji ptujs smo “generacijo Z” navduševali z eksperimenti, ki jih pri rednem pouku ne moremo izvajati. Na obisku smo gostili Mag. Tomaža Ogrina, ki na Gimnaziji Ptuj ni bil prvič, vedno smo pa veseli njegovega obiska. Tokrat smo delali poskuse z nizkimi temperaturami.

Na koncu so si dijaki pripravili še sladoled s pomočjo tekočega dušika.

2012 – PROJEKTNI TEDEN “SLOVENSKA KULINARIKA – Praznik na domači mizi”

V iztekajočem se letu 2012 smo v okviru projekta “Praznik na domači mizi” kemiki pripravili delavnico “Vino kot hrana”. Dijake smo želeli v prvi vrsti seznaniti s pridelavo vina, s pomenom kletarjenja za pridobivanje vrhunskih vin. Predvsem pa smo jih želeli seznaniti, naučiti in ozavestiti s kuluro pitja vina. Vino naj ne bi bila pijača za žejo temveč del hrane. Ob degustaciji Pullusovega sauvignona je dijakom vse to lepo predstavil vodnik po Ptujski kleti gospod Franc Brodnjak. Delavnico smo nadaljevali v šolskem laboratoriju. V izbranih sortah vin smo določali skupne kisline.

2012 – ŠOLA ZA RADOVEDNEŽE

V torek, 28. februarja smo na šoli gostili učence OŠ Videm, OŠ Podlehnik in OŠ Mladika. Učence, ki so pokazali zanimanje za naravoslovje smo popeljali v svet sladkorje. Analizirali smo sladkorje v brezalkoholnih pijačah, podobno kot to dijake naše šole na decembrski delavnici.

Fehlingova reakcija.

Preveč sladkorja v brezalkoholnih pijačah.

2011 – PROJEKTNI TEDEN “Življenje z masko”,

V okviru projektnega tedna smo v letu 2011 skupaj z biologi (medpredmetno) pripravili delavnico o sladkorjih v brezalkoholnih pijačah. Kvalitativno smo sladkorje določali s Tollensovo in Fehlingovo reakcijo, kvantitativno pa smo sladkorje obravali z 3,5-dinitrosalicilno kislino in nato koncentracijo določili spektrofotometrično. Primerjali smo količine sladkorja v različnih pijačah. Merili smo tudi krvni sladkor pred zaužitjem in po zaužitju pijač. Dijaki so s tehtanjem količin sladkorja, ki so navedene na etiketah brezalkoholnih pijačah, z grozo ugotovili, da so te količine res velike.


Utrinki z delavnice 2011.


2010 – PROJEKTNI TEDEN “Valovanje misli”,

V okviru projektnega tedna smo pri kemiji imeli priložnost spoznati uporabo fizikalnih metod za ugotavljanje količine prisotnih snovi – SPEKTROFOTOMETRIJO.

Slika 1. Eksperimentalno delo

V delavnici smo določali vsebnost železa v živilih, kot so sliveh, borovnice, brusnice,radič in kakav. Vzorce hrane smo zatehtali v žarilni lonček in jih zažgali. Pepel smo raztopili v kislini, raztopino prefiltrirali, delu filtrata pa smo dodali reagent (KSCN) s katerim so se železovi ioni obarvali rdeče. Rezultati so se lepo ujemali s podatki, ki jih najdemo na internetu.  Največ železa smo določili v kakavu, 13 mg / 100 g. Zanimovo je bilo ugotoviti, da ni bistvene razlike v vsebnosti železa med belo in rdeče obarvanimi listi radiča.


2009 – PROJEKTNI TEDEN   “Umetnost in angleščina”,

V okviru projektnega tedna “Umetnost in angleščina” smo si z dijaki 3. letnikov ogledali delavnico eksperimentov pri mag. Tomažu Ogrinu na Institutu J. Stegfan. Največ je bilo eksperimentov s plini, kot so kisik, vodik, dušik, helij, ogljikov dioksid. Zato smo delavnico poimenovali “Ples molekul”.


2009 – PROJEKT “Varčevanje”

Z dijaki smo obravnavali problematiko plastičnih vrečk. S kemijskim poskusom smo preverjali polimerni material. Spoznavali vpliv plastičnih odpadkov za okolje. Predvsem pa iskali nadomestni material za vrečke za prenašanje živil iz trgovine. Dijaki so se odločili za vrečke iz blaga katere so tudi sešili in jih predstavili dijakom šole.


2008 – PROJEKTNI TEDEN “Šport in zdravje – življenjski slog mladih”,

V projektu smo sedelovali z delavnico “Dober tek za zdravje”. S POLAR monitorji srčnega utripa. Dijaki so določali svoj puls v mirovanju in pod obremenitvijo. Spoznavali so natreniranost srčne mišice in sopznali vlogo telesne aktivnosti za zdravo srce in splošno zdravje. Delavnico smo pripravili z Marjanom Zverom, predstavnikom Polarja iz podjetja IntAct-a.


2007 – PROJEKTNI TEDEN “Mladost”,

Z dijaki smo v delavnici spoznavali aditive. Vrste, vloga aditivov. Njihov vpliv na kvaliteto hrane in vpliv na zdravlje ljudi.

2006 – PROJEKTNI TEDEN “Slovenščina”,

V okviru projektnega tedna SMO ORGANIZIRALI DELAVNICO “Imena elementov”. Dijaki so s pomočjo spleta in literature poiskali izvor imena kemijskih elementov in poročali o izvrih imen.

2006 – Naravoslovje in tehnika”,

Projekt je združeval srednje in osnovne šole v smislu popularizacije naravoslovja in tehnike. Drugi letniki gimnazije so se udležili delavnic roboteke na šolskem centru. Ob koncu projekta pa so si ogledali še različne proizvode slovenske industrije.

2A razred, eden izmed aktivnejši v tem projektu.


2005 – PROJEKTNI TEDEN “Matematični teden”,

V tednu matematike smo v aktivu pripravili delavnico reševanja SUDOKA. Beseda v japonščini pomeni »razvrščanje številk« Japonci SUDOKU rešujejo namesto križank, saj te zaradi zlogovne pisave, kakršna je japonščina, niso možne.

Z dijaki, ki še niso reševali te “križanke” smo najprej skupaj pogledali nekaj poti reševanja, nato so dijaki sami reševali, na koncu so se pomerili v tekmovanju.

Zmagal je Matija Gojkovič, 4f razred s časom 17 min, drugi je bil Denis Kouter, 1c razred, s časom 32 min, tretja je bila Gita Gregorinčič, 1c razred, s časom 49 min. Tekmovanja se je udeležilo 45 dijakov.


2004 – PROJEKTNI TEDEN “Naravoslovje in tehnika”,

V tem projektu so dijaki naše šole spoznavali različne znanstvede in razvojne inštitute po sloveniji, spoznavali so naravoslovno-tehnične poklice v delovnih organizacijah in se na šoli srečali z nekaterimi uglednimi znanstveniki, ki so predavali o svojih področjih raziskovanja. Veseli smo bili predavanja dr. Radovana Komela o genetiki. V okviru projektnega smo na šoli gostili tudi mag. Tomaž Ogrina iz Instituta J. Stefan. Dijaki so bili navdušeni nad njegovimi eksperimenti.


2004 – 2008 PROJEKT “Ost-westeuropäischer Umweltdialog”

Pod vodstvom Geralda Hunerja je naša šola sodelovala v projektu Okolje gradi mostove. S šolo v Heubachu, Nemčija, so potekale enotedenske izmenjave dijakov na različne ekološke teme. Dijaki so spoznavali probleme v določenih organizacijah, preko literature se poglabljali v problematiko o kateri so napisali članek v slovenskem časopisu DELO in v nemškem Frankfurter-allgemeine-zeitung. Dijaki so pisali o naslednjih temah:

  • “Perutnina Ptuj” (SLO)
  • “Kompostiranje” (D).
  • “Ravnanje z odpadki” (SLO)
  • “Filtriranje piva” (D)
  • “Čistilna naprava” (SLO)
  • “Klimatske spremembe” (D)
  • “Ekološka pridelava vina” (SLO)
  • “Biopolimeri” (D)

 


1994 – 1995 PROJEKT “EDUCATION ACROSS THE WORLD” (video konferenca), 

Na podlagi odličnega dela v projektu SAE, se nam je v letih 1994 in 1995 ponudila priložnost sodelovanja v video konferenci v projektu Education Across the World. Sprejeli smo povabilo gospoda Stan Spoonerja in se vključili v projekt, katerega vrh je video konferenca. V dvoletnem projektu smo sodelovali kot edina slovenska šola s šolami iz Anglije, Avstrije, Madžarse in Francije. Če so v projektu SAE dijaki izkušnje izmenjevali preko pošte, pa so se v tem projektu lahko v živo pogovarjali preko satelita. To je bilo leto 1995.

Slika 2. Zveza je vzpostavljena, dijaki so pripravljeni za konferenco o energiji.

Bistvo projekta je sodelovanje šol ob obravnavanju različnih tem, zlasti s področja ekologije, energije,  varstva narave,… Za razliko od projekta Science Across Europe, kjer gre v glavnem za dopisovanje, pa se v tem projektu učenci lahko pogovarjajo v video konferenci, ki jo omogoča satelitski prenos med dvema šolama.

Slika 3. Predstavitev kurenta.

Prva konferenca je potekala 8. februarja v Graz na Tehnično Univerzo od koder so se dijaki pogovarjali z dijaki šole St. Mary & St. Joseph’s iz Sidcupa, Anglija. Temo je bila energija. V eni uri in pol prenosa so se učenci pogovarjali tudi o čisto običajnih stvareh, ki jih počnejo učenci v šoli in izven nje. Tako so nam angleški dijaki predstavili svojo šolo, svoja oblačila, svoj časopis, in tudi svoj najljubši šport nogomet. Sami pa smo jim predstavili  Slovenijo in Ptuj. Pustni čas v katerem je potekala video konferenca pa smo izkoristili za predstavitev pustne maske kurenta. Video konferenco smo ponovili še v letu 1996. Na temo prehrane so dijaki izmenjavali izkušnje z eno od angleških šol.

Slika 4. Na poti domov se je slišala pesem.


1993 – 1999 PROJEKT “SCIENCE ACROSS EUROPE”,

Leta 1993 se je Ptujska gimnazija vključila v projekt SAE, ki je hitro prerasel v SAW (Science acroos the World). Z dijaki srednjih šol širem sveta so obdelovali teme, ki so še dane sktualne:

  • KISEL DEŽ V EVROPI,
  • UPORABA ENERGIJE DOMA,
  • PITNA VODA V EVROPI,
  • KAJ SI JEDEL…?
  • OBNOVLJIVI VIRI ENERGIJE V EVROPI.

Dijaki so projekt uporabili za seznanjanje z ekološkimi temami, se seznanjali s problemi in izkušnjami drugod po Eropi in Svetu. Navezovali so stike in prijeteljstva, se urili v tujem jeziku ter spoznavali druge kulture. Nadgradnja tega projekta so bile tudi raziskovalne naloge v okviru Gibanja znanost mladini.